Vrijblijvende offerte Maak een afspraak

Storio staat nog sterker met trio tilhulpen

Tilhulpen voldoen aan alle wensen

Logo Royal Fassin

Op de productielocatie van Storio in Den Haag, in Nederland het bekendst onder de merknaam albelli, draait men in de decembermaand overuren. Met name voor de kerstdagen zijn de fotoboeken, wanddecoraties, kaarten, fotoafdrukken, mokken en kalenders niet aan te slepen. Sinds een paar maanden bieden de tilhulpen van Erkon

Tilhulpmiddelen verlichting in het proces.

“De tilhulpen hebben een einde gemaakt aan het handmatig tillen van zware rollen. De machines doen nu het werk. De belasting op de rug en schouders is veel minder en vrijwel nihil”, vertelt Orla Faus, Health, Safety and Environmental Coordinator bij Storio Group in Den Haag.

Drie Hovmand-tilhulpen

In het voorjaar van 2023 werden drie Hovmand Impact 130-tilhulpen van Erkon Tilhulpmiddelen in gebruik genomen, waarvan eentje met een breder platform voor de langere canvasmaterialen. “De tilhulpen hebben dezelfde bouw, dezelfde besturing en hetzelfde draaimechanisme en zijn heel gemakkelijk te gebruiken. Ze zijn bovendien heel licht”, reageert Faus. In de productie mochten de tilhulpen eerst een weekje proefdraaien.

Soepele implementatie

“Uit onze gebiedsscans bleek dat we de ergonomie op specifieke plekken konden verbeteren. Rob de Weerd (accountmanager Erkon, red.) kwam bij ons langs om de best mogelijke oplossing te vinden. Aan het einde van de testweek hebben we een feitelijk rapport opgemaakt, waar zeer positieve resultaten uit naar voren kwamen. Hoewel het voor de operators soms langer duurt om een klus te voltooien en het even tijd kost om te wennen aan de tilhulpen, verliep de implementatie buitengewoon soepel. We hebben de tilhulpen bewust geplaatst op plekken waar het productieproces behoorlijk zwaar kan zijn. Ook staan ze nadrukkelijk zichtbaar geparkeerd. Kortom, er wordt nu niet meer handmatig getild.”

Scepsis overwonnen

Aanvankelijk reageerden sommige productiemedewerkers wat gereserveerd, erkent Faus. “Het duurt mij te lang, werd er soms gezegd. Maar ze begrijpen dat, hoewel ze er minuten langer over doen, de tilhulpen heel veel voordelen opleveren. Sommige collega’s hebben nog wat meer tijd nodig om eraan te wennen, maar die tijd krijgen ze. Iedereen moet de juiste balans zien te vinden. Ook moeten vanaf nu nieuwe medewerkers in hun training met de tilhulpen werken.”

Over de communicatie en de service van Erkon Tilhulpmiddelen is Faus zeer te spreken. “De samenwerking met Rob was geweldig. In het begin had ik nog weleens vragen. Het product was immers nieuw. Samen nemen we dan alles door en vervolgens komt hij met waardevolle aanbevelingen.”

Storio in Den Haag heeft niet gekozen voor de onderhoudsservice van Erkon, omdat men zelf beschikt over een professionele onderhoudsafdeling. Orla Faus: “Maar ik weet zeker dat als ik Rob zou bellen omdat ik iets nodig heb, hij zou helpen.”

Leren van ergonomisch werken

Ben je geïnspireerd door deze case en wil je net als albelli. ook slimmer en veiliger werken met een tilhulpmiddel? Vraag Erkon vrijblijvend om met je mee te denken.

Plan een gratis adviesgesprek
Vraag vrijblijvend een offerte aan

Stel je vraag aan Erkon

Nieuwsbrief

Direct contact

Met advies en service van Erkon vindt u altijd de juiste tilhulp. Wij tillen service naar een hoger niveau.

071 - 589 64 00 maak een afspraak

Ergonomische oplossingen, standaard of maatwerk

ergonomisch tillen en dragen ergonomisch duwen en trekken ergonomisch staand werk ergonomisch repeterend werken
 
Zwaargewicht in ergonomisch tillen
071 - 589 64 00